Số hiệu | 05/2008/TT-BXD |
Loại văn bản | Thông tư |
Cơ quan | Bộ Xây dựng |
Ngày ban hành | 22/02/2008 |
Người ký | Đinh Tiến Dũng |
Ngày hiệu lực | 23/03/2008 |
Tình trạng | Hết hiệu lực |
BỘ XÂY DỰNG | CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA |
Số: 05/2008/TT-BXD | Hà Nội, ngày 22 tháng 02 năm |
Căn cứ Nghị định số 17/2008/NĐ-CP ngày
04/02/2008 của Chính phủ Quy định chức năng, nhiệm vụ, quyền hạn và cơ cấu tổ
chức của Bộ Xây dựng;
Căn cứ Nghị định số 99/2007/NĐ-CP ngày 13/6/2007 của Chính phủ về Quản lý chi
phí đầu tư xây dựng công trình; Nghị định số 03/2008/NĐ-CP ngày 07/01/2008 của
Chính phủ về Sửa đổi, bổ sung một số điều của Nghị định số 99/2007/NĐ-CP ngày
13/6/2007 của Chính phủ về Quản lý chi phí đầu tư xây dựng công trình;
Căn cứ ý kiến chỉ đạo của Thủ tướng Chính phủ tại văn bản số 164/TTg-CN ngày
29/01/2008 về điều chỉnh giá và hợp đồng trọn gói.
Sau khi trao đổi với Bộ Kế hoạch và Đầu tư, Bộ Tài chính, Bộ Xây dựng hướng dẫn
điều chỉnh giá nguyên liệu, nhiên liệu và vật liệu xây dựng (sau đây gọi là giá
vật liệu xây dựng) và hợp đồng xây dựng do biến động giá ngoài khả năng kiểm soát
của chủ đầu tư và nhà thầu như sau:
1. Đối tượng và phạm vi áp dụng
1.1. Việc điều chỉnh giá vật liệu xây dựng được áp dụng đối
với các gói thầu đã và đang triển khai thực hiện theo hình thức giá hợp đồng trọn
gói, hình thức giá hợp đồng theo đơn giá cố định.
1.2. Điều chỉnh hình thức giá hợp đồng đối với các hợp đồng
đã lỡ thực hiện hình thức giá hợp đồng trọn gói, giá hợp đồng theo đơn giá cố định
thành giá hợp đồng theo giá điều chỉnh do giá vật liệu xây dựng biến động ngoài
khả năng kiểm soát của chủ đầu tư và nhà thầu.
2.2. Khối lượng xây lắp bị ảnh hưởng tăng giá, mức điều
chỉnh giá do chủ đầu tư, nhà thầu xác định và tự chịu trách nhiệm.
2.3. Điều chỉnh hình thức giá hợp đồng trọn gói, giá hợp đồng
theo đơn giá cố định sang hình thức giá hợp đồng theo giá điều chỉnh, cần xác định
rõ các nội dung điều chỉnh như: Phạm vi điều chỉnh, phương pháp điều chỉnh, căn
cứ điều chỉnh, thời điểm điều chỉnh… và chỉ được tính từ thời điểm có biến động
giá do chủ đầu tư và nhà thầu xác định phù hợp với tiến độ thực hiện.
2.4. Việc điều chỉnh giá vật liệu xây dựng dẫn đến vượt tổng
mức đầu tư đã được phê duyệt và ảnh hưởng đến hiệu quả đầu tư của dự án sử dụng
vốn nhà nước thì chủ đầu tư báo cáo người quyết định đầu tư xem xét quyết định.
2.5. Đối với dự án đầu tư xây dựng công trình thực hiện
theo Nghị định số 99/2007/NĐ-CP ngày 13/6/2007 của Chính phủ về Quản lý chi phí
đầu tư xây dựng công trình thì việc điều chỉnh chi phí đầu tư xây dựng công trình
thực hiện theo qui định tại Nghị định số 99/2007/NĐ-CP và các văn bản hướng dẫn
thực hiện Nghị định.
3. Phương pháp điều chỉnh giá
vật liệu xây dựng
Điều chỉnh giá vật liệu xây dựng được xác định cho từng hợp
đồng thi công xây dựng công trình, từng gói thầu và cho cả dự án. Phần chi phí bổ
sung do điều chỉnh giá vật liệu xây dựng được xác định bằng dự toán chi phí xây
dựng bổ sung và là căn cứ để điều chỉnh giá hợp đồng, giá gói thầu, điều chỉnh
dự toán công trình và điều chỉnh tổng mức đầu tư.
Căn cứ vào nội dung của từng hợp đồng cụ thể, dự toán chi
phí xây dựng bổ sung có thể xác định bằng hệ số điều chỉnh chi phí vật liệu hoặc
bằng cách tính bù trừ chi phí vật liệu trực tiếp. Dự toán chi phí xây dựng bổ
sung được xác định như phụ lục kèm theo Thông tư này.
4. Điều chỉnh dự toán xây dựng
công trình sau khi đã lập dự toán chi phí xây dựng bổ sung
4.2. Đối với các gói thầu, hạng mục công trình, công trình
chưa lựa chọn nhà thầu thì chủ đầu tư tiến hành điều chỉnh dự toán theo các qui
định hiện hành.
4.3. Dự toán xây dựng công trình điều chỉnh được xác định
bằng cách cộng dự toán xây dựng công trình đã phê duyệt với các dự toán chi phí
xây dựng bổ sung.
5. Điều chỉnh giá gói thầu sau
khi đã lập dự toán chi phí xây dựng bổ sung
Chủ đầu tư điều chỉnh giá gói thầu bằng cách cộng giá trúng
thầu đã được phê duyệt với dự toán chi phí xây dựng bổ sung được xác định tại mục
3.
Đối với dự án sử dụng vốn nhà nước, trường hợp giá gói thầu
sau khi điều chỉnh không vượt giá gói thầu đã được phê duyệt thì chủ đầu tư quyết
định phê duyệt. Trường hợp giá gói thầu sau khi điều chỉnh vượt giá gói thầu đã
được phê duyệt nhưng không vượt tổng mức đầu tư thì chủ đầu tư quyết định phê
duyệt và gửi kết quả để báo cáo người quyết định đầu tư. Trường hợp giá gói thầu
sau khi điều chỉnh làm vượt tổng mức đầu tư đã được phê duyệt thì chủ đầu tư báo
cáo người quyết định đầu tư xem xét quyết định.
6. Điều chỉnh tổng mức đầu tư
sau khi đã lập dự toán chi phí xây dựng bổ sung
Đối với dự án sử dụng vốn nhà nước, khi điều chỉnh giá vật
liệu xây dựng làm vượt tổng mức đầu tư đã được phê duyệt và ảnh hưởng đến hiệu
quả đầu tư dự án thì chủ đầu tư báo cáo người quyết định đầu tư xem xét quyết định.
Trường hợp dự án do Thủ tướng Chính phủ quyết định đầu tư thì Bộ trưởng, thủ trưởng
cơ quan ngang Bộ, thủ trưởng cơ quan thuộc Chính phủ, Chủ tịch Uỷ ban nhân dân
cấp tỉnh, Chủ tịch Tập đoàn kinh tế, Chủ tịch Hội đồng quản trị Tổng công ty Nhà
nước quyết định.
7. Điều chỉnh hợp đồng sau khi
đã lập dự toán chi phí xây dựng bổ sung
Đối với những dự án sử dụng vốn nhà nước do Thủ tướng Chính
phủ phê duyệt kế hoạch đấu thầu thì Bộ trưởng, thủ trưởng cơ quan ngang Bộ, thủ
trưởng cơ quan thuộc Chính phủ, Chủ tịch Uỷ ban nhân dân cấp tỉnh, Chủ tịch Tập
đoàn kinh tế, Chủ tịch Hội đồng quản trị Tổng công ty Nhà nước quyết định.
8.1. Chủ đầu tư tổ chức nghiệm thu, xác nhận khối lượng xây
lắp bị ảnh hưởng tăng giá, tổ chức tính toán và chịu trách nhiệm về tính chính
xác của dự toán chi phí xây dựng bổ sung, dự toán điều chỉnh, giá gói thầu, tổng
mức đầu tư được điều chỉnh phù hợp với từng thời điểm biến động giá vật liệu xây
dựng để làm cơ sở cho việc bổ sung chi phí xây dựng do biến động giá vật liệu xây
dựng.
8.3. Các Bộ, cơ quan ngang Bộ, cơ quan thuộc Chính phủ, Uỷ
ban nhân dân tỉnh, thành phố trực thuộc Trung ương, các Tập đoàn kinh tế, các Tổng
công ty Nhà nước tổ chức chỉ đạo, hướng dẫn, kiểm tra các chủ đầu tư, các nhà
thầu thực hiện nghiêm túc việc điều chỉnh giá vật liệu xây dựng, điều chỉnh dự
toán, giá gói thầu, tổng mức đầu tư, hợp đồng theo qui định tại Thông tư này;
Chỉ đạo các chủ đầu tư không vì việc điều chỉnh chi phí xây dựng công trình làm
ảnh hưởng tiến độ thi công, đồng thời đẩy nhanh tiến độ thi công xây dựng các công
trình, đặc biệt là các công trình trọng điểm quốc gia.
8.4. Điều chỉnh dự toán xây dựng công trình theo chế độ
tiền lương mới thực hiện theo hướng dẫn tại các Thông tư số 07/2006/TT-BXD ngày
10/11/2006, Thông tư số 03/2008/TT-BXD ngày 25/01/2008 của Bộ Xây dựng Hướng dẫn
điều chỉnh dự toán xây dựng công trình.
8.5. Việc chuyển tiếp các dự án đầu tư xây dựng công trình
theo qui định của Nghị định số 99/2007/NĐ-CP về Quản lý chi phí đầu tư xây dựng
công trình (bao gồm tổng mức đầu tư, dự toán xây dựng công trình, định mức và
giá xây dựng, hợp đồng trong hoạt động xây dựng, thanh toán, quyết toán vốn đầu
tư xây dựng công trình) thì chủ đầu tư báo cáo người quyết định đầu tư xem xét
quyết định. Đối với dự án sử dụng vốn nhà nước do Thủ tướng Chính phủ phê duyệt
thì Bộ trưởng, thủ trưởng cơ quan ngang Bộ, thủ trưởng cơ quan thuộc Chính phủ,
Chủ tịch Uỷ ban nhân dân cấp tỉnh, Chủ tịch Tập đoàn kinh tế, Chủ tịch Hội đồng
quản trị Tổng công ty Nhà nước quyết định.
8.6. Thông tư này có hiệu lực thi hành sau 15 ngày, kể từ
ngày đăng công báo.
Trong quá trình thực hiện, nếu có vướng mắc, đề nghị phản
ánh về Bộ Xây dựng để tổng hợp và nghiên cứu giải quyết.
| KT. BỘ TRƯỞNG Đinh Tiến Dũng |
DỰ
TOÁN CHI PHÍ XÂY DỰNG BỔ SUNG DO ĐIỀU CHỈNH GIÁ VẬT LIỆU XÂY DỰNG
(Ban hành kèm theo Thông tư số 05/2008/TT-BXD ngày 22 tháng 02 năm 2008 của
Bộ Xây dựng)
STT | KHOẢN MỤC CHI PHÍ | CÁCH TÍNH | KÝ HIỆU |
I | CHI PHÍ TRỰC TIẾP |
|
|
1 | Chi phí vật liệu | hoặc GVL x P x K | VL |
2 | Chi phí trực tiếp khác | VL x tỷ lệ | TT |
| Chi phí trực tiếp | VL+TT | T |
II | CHI PHÍ CHUNG | T x tỷ lệ hoặc NC x tỷ lệ trực | C |
III | THU NHẬP CHỊU THUẾ TÍNH TRƯỚC | (T+C) x tỷ lệ | TL |
| Chi phí xây dựng trước thuế | (T+C+TL) | GBS |
IV | THUẾ GIÁ TRỊ GIA TĂNG | GBS x TGTGT-XD | GTGT |
| Chi phí xây dựng sau thuế | GBS + GTGT |
1. Điều chỉnh giá vật liệu tính theo bù
trừ chi phí vật liệu trực tiếp.
Trong đó:
Qi là khối lượng của loại vật liệu thứ i trong
khối lượng xây lắp bị ảnh hưởng tăng giá.
CLi là chênh lệch giá của loại vật liệu thứ i
tại thời điểm điều chỉnh so với giá vật liệu xây dựng trong hợp đồng hoặc trong
dự toán gói thầu.
Giá vật liệu xây dựng tại thời điểm điều chỉnh được xác định
theo giá vật liệu xây dựng do cơ quan nhà nước có thẩm quyền thông báo.
Trường hợp giá vật liệu xây dựng trong hợp đồng thấp hơn
giá vật liệu xây dựng do cơ quan nhà nước có thẩm quyền thông báo ở cùng thời điểm
tương ứng thì CLi là chênh lệch giá của giá vật liệu xây dựng do cơ
quan nhà nước có thẩm quyền thông báo tại thời điểm điều chỉnh và giá vật liệu
xây dựng do cơ quan nhà nước có thẩm quyền thông báo ở cùng thời điểm tương ứng.
Trường hợp cơ quan nhà nước có thẩm quyền thông báo giá vật
liệu xây dựng không kịp thời hoặc không phù hợp với thực tế hoặc giá vật liệu xây
dựng không có trong thông báo thì chủ đầu tư và nhà thầu căn cứ chứng từ, hóa đơn
hợp lệ để xác định giá vật liệu xây dựng và chịu trách nhiệm về tính trung thực,
chính xác.
2. Điều chỉnh giá vật liệu xây dựng
theo hệ số điều chỉnh chi phí vật liệu.
VL = GVL x P x K
Trong đó:
GVL là chi phí vật liệu trực tiếp trong hợp đồng.
P là tỷ trọng chi phí vật liệu bị tăng giá trong hợp đồng.
K là hệ số tăng giá vật liệu xây dựng tại thời điểm điều
chỉnh so với giá vật liệu trong hợp đồng của vật liệu xây dựng bị tăng giá.
3. Các chi phí khác.
NC là chi phí nhân công trực tiếp trong hợp đồng.
là tỷ trọng chi phí chung tính
trên chi phí nhân công đối với công tác xây lắp tính chi phí chung trên chi phí
nhân công.
Mức tỷ lệ chi phí chung, thu nhập chịu thuế tính trước là
mức của hợp đồng, gói thầu, dự toán.
Thuế giá trị gia tăng tính theo qui định của Nhà nước.
THE MINISTRY OF CONSTRUCTION | SOCIALIST REPUBLIC OF VIET NAM
|
No. 05/2008/TT-BXD | Hanoi, February 22, 2008
|
CIRCULAR
GUIDING THE ADJUSTMENT OF PRICES AND CONSTRUCTION CONTRACTS IN RESPONSE TO FLUCTUATIONS IN PRICES OF RAW MATERIALS, FUELS AND CONSTRUCTION MATERIALS
Pursuant to the Governments Decree No. 17/2008/ND-CP of February 4, 2008, defining the functions, tasks, powers and organizational structure of the Ministry of Construction;
Pursuant to the Governments Decree No. 99/2007/ND-CP of June 13, 2007, on the management of work construction investment expenses; and Decree No. 03/200S/ND-CP of January 7, 2008, amending and supplementing a number of ankles of Decree No. 99/2007/ND-CP;
Based on the Prime Ministers instruction in Document No. 164/lTg-CN of Jamuuy29, 2008, on the adjustment of prices and package contracts;
After consulting the Ministry of Planning and Investment and the Ministry of Finance, the Ministry of Construction guides the adjustment of prices of raw materials, fitels and construction materials (below collectively referred to as construction material prices) and construction contracts in response to price fluctuations beyond the control of investors and contractors as follows:
1. Subjects and scope of application
1.1. The adjustment of construction material prices applies to bidding packages which have been being executed at package contractual prices or fixed unit price-based contractual prices.
1.2. To adjust contractual prices of contracts which have been performed from package contractual prices or fixed unit price-based contractual prices into adjustable price-based contraciual prices in response to fluctuations in construction material prices which are beyond the control of investors and contractors.
2. Adjustment principles
2.1. Construction material prices shall be adjusted for construction and installation volumes performed, from 2007. which are affected by fluctuations.in construction material prices resulting in higher construction costs which are beyond the control of investors and contractors (below referred to as construction and installation volumes affected by price hikes).
2.2. Investors and contractors shall determine construction and installation volumes affected by price hikes and price adjustment levels, and bear responsibility for such determination.
2.3. In adjusting package contractual prices or fixed unit price-based contractual prices into adjustable price-based contract prices, it is necessary to identify the scope, method, bases and time of adjustment, which must only be applied from the time of price fluctuation determined by investors and contractors according to the implementation progress.
2.4. Investors shall report to investment deciders for consideration and decision any adjustment of construction material prices which will result in an excess of the approved total investment capital and affecting the investment efficiency of statecapiml-fundcd projects.
2.5. For construction investment projects executed under the Governments Decree No. 99/2007/ND-CP of June 13, 2007, on the management of construction investment expenses, their construction investment expenses shall be adjusted under the Governments Decree No. 99/2007/ND-CP and guiding documents.
3. Methods of adjusting construction material prices
Construction material prices may be adjusted for each construction contract, each bidding package and the whole project. Additional expenses arising from the adjusmient of construction material prices shall be stated in estimates of additional construction costs to serve as a basis for the adjustment of contractual prices, bidding package prices, cost estimates of works and total invesunent capital.
Based on the terms of each contract, additional construction costs may be estimated using adjustment coefficients of material expenses or to offset direct material expenses. Additional construction costs shall be estimated pursuant to the Appendix to this Circular.
4. Adjustment of construction cost estimates of works after making additional construction costs
4.1. For bidding packages for which contractors have been designated and projects will be self-implemented or contractors have been selected but construction contracts have not yet been signed or are being perfonned (at package contractual prices or fixed unit price-based contractual prices), investors shall estimate additional construction costs under the guidance in Section 3 above for use as a basis for the adjustment of construction cost estimates of works.
4.2. Forbidding packages, work items or works for which contractors have not yet been selected, investors shall adjust their cost estimates according to current regulations.
4.3. The adjusted construction cost estimate of a work shall be determined by adding additional construction cost estimates to the approved construction cost estimate of the work.
5. Adjustment of bidding package prices after making additional construction cost estimates
Investors shall adjust bidding package prices by adding additional construction cost estimates determined under Section 3 to approved successful bids.
For state capital-funded projects, if the adjusted price of a bidding package does not exceed the approved price, the investor may decide to approve that price. If the adjusted price of a bidding package exceeds the approved price but does not result in an excess of the total investment capital, the investor may decide to approve and shall report it to the investment decider. If the adjusted price of a bidding package results in an excess of the approved total investment capital, the investor shall report it to the investment decider for consideration and decision.
6. Adjustment of total investment capital after making additional construction cost estimates
For state capital-funded projects, if the adjustment of construction material prices results in an excess of the approved total investment capital and affects project investment efficiency, the investor shall report it to the investment decider for consideration and decision. Ministers, heads of ministerial-level or government-attached agencies, presidents of provincial-level Peoples Committees, presidents of economic groups, or chairmen of boards of directors of state corporations may decide on the adjustment of the total investment capital of projects in which the investment has been decided by the Prime Minister.
7. Modification of contracts after making additional construction cost estimates
7.1. For signed contracts, based on their terms and additional construction cost estimates, the investor and contractor shall sign additional contractual prices for use as a basis for contract payment.
7.2. For bidding packages for which contractors have been selected but contracts have not yet been signed, the investor shall negotiate and sign a contract on the basis of additional construction cost estimates, the bid invitation dossier and the bid dossier.
7.3. In case of adjustment of package contract prices or fixed unit price-based contractual prices into adjustable price-based contractual prices, the investor shall report to the investment decider (on the scope, method, bases and time of adjustment, etc.) for approval before adjustment. Terms of a construction contract comply with the Construction Ministrys Circular No. 06/2007/TT-BXD of July 25, 2007, guiding construction contracts.
Ministers, heads of ministerial-level or government-attached agencies, presidents of provincial-level Peoples Committees, presidents of economic groups, or chairmen of boards of directors of state corporations shall decide on the modification of contracts for state capital-funded projects for which bidding plans have been approved by the Prime Minister.
8. Organization of implementation
8.1. Investors shall check and certify construction and installation volumes affected by price hikes, calculate, and bear responsibility for the accuracy of, additional construction cost estimates, adjusted cost estimates, bidding package prices and adjusted total investment capital suitable to each fluctuation in construction material prices for use as a basis for the addition of construction costs as a result of fluctuations in construction material prices.
8.2. For construction contracts for which full payment has been made in 2007, construction material prices shall not be adjusted u::der the guidance of this Circular.
8.3. Ministries, ministerial-level agencies, government-attached agencies, provincial/ municipal Peoples Committees, economic groups and state corporation shall direct, guide and inspect investors and contractors in adjusting construction material prices, costs estimates, bidding package prices, total investment capital and contracts in accordance with this Circular; and request investors not to let the adjustment of construction expenses affect the contraction progress and, at the same time, to speed up the progress of construction of works, especially important national ones.
8.4. The adjustment of construction cost estimates.according to new wage levels complies with die guidance of the Construction Ministrys Circular No. 07/2006/TT-BXD of November 10, 2006, and Circular No. 03/2008/TT-BXD of January 25, 2008, guiding the adjustment of construction cost estimates.
8.5. Investors shall report to investment deciders for consideration and decision the transition of constiuction investment projects under Decree No. 99/2007/ND-CP on the management of construction investment expenses (including total investment capital, construction cost estimates, construction norms and prices, construction contracts, and payment and settlement of construction investment capital). Ministers, heads of ministerial-level or government-attached agencies, presidents of provincial-level Peoples Committees, presidents of economic groups, or chairmen of boards of directors of state corporations shall decide on the transition of state capital-funded projects approved by the Prime Minister.
8.6. This Circular takes effect 15 days after its publication in CONG BAO.
Problems arising in the course of implementation should be reported to the Ministry of Construction for synthesis, study and settlement.
| FOR THE MINISTER OF CONSTRUCTION Dinh Tien Dung |
APPENDIX
ADDITIONAL CONSTRUCTION COST ESTIMATES BASED ON ADJUSTED CONSTRUCTION MATERIAL PRICES
(Attached to the Construction Ministrys Circular No. 05/2008/TT-BXD of February 22, 2008)
No. | Expense items | Method of calculation | Sign |
I | Direct expenses |
|
|
1 | Material expense | VL = or GVL x P x K | VL |
2 | Other direct expense | VL x percentage | TT |
| Direct expenses | VL+TT | T |
II | General expense | T x percentage or NC x percentage of other direct expenses x KNCC | C |
III | Pre-calculated taxable income | (T+C) x percentage | TL |
| Pre-tax construction cost | (T+C+TL) | GBS |
IV | Value-added tax | GBS x TGTGT-XD | GTGT |
| Post-tax construction cost | GBS + GTGT | GXDBS |
1. Adjustment of material prices by offsetting direct material expenses
VL =
Of which:
Qi is the volume of the ith material in the construction and installation volume affected by price hike.
CLj is the difference between the price of the ith material at the time of adjustment and the construction material price quoted in the contract or bidding package cost estimate.
The construction material price at the time of adjustment shall be that announced by a competent state agency.
In case the construction material price quoted in the contract is lower than that announced by a competent state agency at a point of time, CLj. is the difference between the construction material price announced by a competent state agency at the time of adjustment and the construction material price announced by the competent state agency at that point of time.
In case a competent state agency fails to notify a construction material price in time or announces a construction material price unsuitable to reality or the construction material price is not included in such notification, the investor and contractor shall base themselves on valid documents and invoices to determine the construction material price and bear responsibility for its truthfulness and accuracy.
2. Adjustment of construction material prices based on adjustment coefficients of material expenses
VL = GVL xP x K
Of which:
GVL is the direct material expense in the contract.
P is the proportion of the expense for the material with an increased price to the direct material expense of the contract.
K is the coefficient of increase of the construction material price at the time of adjustment compared to the contractual price of the construction material before it is increased.
3. Other expenses
NC is the labor cost constituting a direct expense of construction and installation volumes with adjusted material prices.
KNCC is the general expense calculated based on the labor cost, for construction and installation work for which the general expense is calculated based on the labor cost.
The proportions of general expense and prepaid taxable income are those set in contracts, bidding packages or cost estimates.
Value-added tax shall be calculated according to state regulations
---------------
This document is handled by Luật Dương Gia. Document reference purposes only. Any comments, please send to email: dichvu@luatduonggia.vn
Mục lục bài viết
- 1 Được hướng dẫn
- 2 Bị hủy bỏ
- 3 Được bổ sung
- 4 Đình chỉ
- 5 Bị đình chỉ
- 6 Bị đinh chỉ 1 phần
- 7 Bị quy định hết hiệu lực
- 8 Bị bãi bỏ
- 9 Được sửa đổi
- 10 Được đính chính
- 11 Bị thay thế
- 12 Được điều chỉnh
- 13 Được dẫn chiếu
- 14 Hướng dẫn
- 15 Hủy bỏ
- 16 Bổ sung
- 17 Đình chỉ 1 phần
- 18 Quy định hết hiệu lực
- 19 Bãi bỏ
- 20 Sửa đổi
- 21 Đính chính
- 22 Thay thế
- 23 Điều chỉnh
- 24 Dẫn chiếu
Văn bản liên quan
Được hướng dẫn
Bị hủy bỏ
Được bổ sung
Đình chỉ
Bị đình chỉ
Bị đinh chỉ 1 phần
Bị quy định hết hiệu lực
Bị bãi bỏ
Được sửa đổi
Được đính chính
Bị thay thế
Được điều chỉnh
Được dẫn chiếu
Văn bản hiện tại
Số hiệu | 05/2008/TT-BXD |
Loại văn bản | Thông tư |
Cơ quan | Bộ Xây dựng |
Ngày ban hành | 22/02/2008 |
Người ký | Đinh Tiến Dũng |
Ngày hiệu lực | 23/03/2008 |
Tình trạng | Hết hiệu lực |
Văn bản có liên quan
Hướng dẫn
Hủy bỏ
Bổ sung
Đình chỉ 1 phần
Quy định hết hiệu lực
Bãi bỏ
Sửa đổi
Đính chính
Thay thế
Điều chỉnh
Dẫn chiếu
Văn bản gốc PDF
Đang xử lý
Văn bản Tiếng Việt
Đang xử lý
.